Ny färg - INOA

Igår hade vi en hel dags frisörlektion då vi på förmiddagen fick lära oss en ny färg som heter INOA! Det kom en föreläsare ifrån Loreal Proffessionnels som kom och lärde oss, det var jättebra. Och på eftermiddagen fick vi prova färgen på modeller. Så Stina var min modell och fick håret lite uppfräshat av mig och Emma :)

Jag tycker INOA färgen var bra, den var härlig att jobba med och rolig att blanda, nu återstår det att se hur bra den håller.

INOA är alltså en hårfärg uppbyggd på olja istället för skadlig ammoniak, den är alltså både bättre för hårbotten, håret och frisören. Den luktar ingenting alls, vilket är riktigt skönt när man står och jobbar med den. Nackdelen är att man måste massera färgen innan man sköljer ut den vilket är lite smådrygt och tar längre tid, för gör man inte det så kan håret bli lite oljigt efteråt och det är ju inte så fräscht.





Före - Efter

Vad tycks? :) Suuuperfint anser jag! Jag har blandat 7,33 + 5,3 så att hon hamnade på en 6,33a.

My way to become a hairdresser | |
Upp