Make up

Idag har jag haft en riktigt bra dag i skolan. Vi började med Formgivning A idag, vilket är en kurs då vi får lära oss Make up. Vi kommer få lära oss allt ifrån hur man ska sminka en person efter dess utséende till tillexempel vanliga sminkningar såsom till vardags, fest och till bröllop och såna saker, men även scensminkningar, att sminka någon ung till gammal, sminka en man till en kvinna och tvärtom, och även att sminka sår och sånt som kan vara kul till tillexempel halloween. Det ska bli riktigt kul tycker jag, och vi ska börja sminka redan nästa lektion. Spännande! Kanske kommer upp lite bilder sen då när vi kört igång ;)

På eftermiddagen hade vi Samhällskunskap A och då gick läraren igenom vad vi kommer att göra och betygskriterier osv, sen fick vi sluta. Så då blev det en fika på stan med mina favorittjejer ♥  Sen gick vi i lite affärer i väntan på tåget, och tror ni inte jag fick med mig något hem? Jo självklart, idag blev det ett linne ifrån Bikbok.





Fika på Coffeehouse by George med favoriterna. Blev en vaniljlatte och en vitchokladkaka som jag delade med min käre vän Sara!

My way to become a hairdresser | |
Upp