Surfers Paradise

Nu har jag varit dålig på att blogga igen. Så nu är det dags för en uppdatering med en rejäl mängd med bilder.
Just nu sitter vi på Greyhound-bussen som ska ta oss till nästa destination - Brisbane! Brisbane är en storstad som ligger ungefär en timmas bussresa nordväst från Surfers Paradise. Alltså finns där ingen strand (hur ska detta gå? haha), men däremot finns (enligt Louise som bott där) en stoor pool mitt i stan som är gjord lite som en strand så jag antar att vi kommer spendera förmiddagarna där. Men först på schemat står tvättning och leta upp en salong för att fixa naglarna. Spännande 🙄💅🏼
 
Så hur var Surfers Paradise? - Supernice "liten storstad", med en låång vit strand med skyskrapor i bakgrunden. Första dagen hyrde vi elmoppar eller vad man ska kalla det för att upptäcka stan. Det var riktigt roligt, älskar hjälmarna vi fick haha! Sen har vi legat på stranden, checkat utelivet, ätit mängder med avocado on toast (favvo-brunchen), kollat in Hilton (högsta byggnaden, supermysigt), och till sist har jag även hunnit med att få öroninflammation.. Jag har ju haft problem med öronen sen jag var liten, och när vi var i Byron Bay så fick jag en stor våg över mig och fick in saltvatten i mitt nyopererade öra, och nu såhär 2-3 veckor senare slog inflammationen till. Men nu har jag fått penicillin och är på bättringsvägen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
, Photographs | |
Upp